Forum www.rexgame.fora.pl Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

z forum Brotherhood of Steel

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum www.rexgame.fora.pl Strona Główna -> Jak grać w RexGame / Pytania i odpowiedzi
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
helmut55




Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 11:37, 06 Lut 2011 Temat postu: z forum Brotherhood of Steel

I. Jak Zacząć Grę
II. Dbanie O Flotę
III. Obrona a Opłacalność
IV. MOON-y
V. Poziomy Badań
VI. Galaktyka
VII. Metody Ataków i Obrony
VIII. Obserwacja "Celu"
IX. Objaśnienia Statków, Obrony i ich Szybkich Dział
X. Bank, Utylizator/Demontownia, Handlarz

Na wstępie chcę zaznaczyć że ten poradnik jest dla graczy zaczynających grę traktujących ją z rozwagą i chcących się nauczyć jak w przyszłości zostać PRO GRACZEM
Gra to nie Życie realne
Nie zapominajcie o tym


I. Jak Zacząć Grę kolejność budowy budynków do jak najszybszego rozwoju + klasyfikacja budynków

Posiadamy na wstępie jedną planetę tak zwaną "Planetę Matkę"
stawiamy na niej budynki w kolejności ( lvl to poziom z ang LEVEL)

Sposób dla Górników i Naukowców

1. elektrownia lvl 1
2. kopalnia metalu lvl 1
3. elektrownia lvl2
4. kopalnia metalu lvl 2 i 3
5. elektrownia lvl 3
6. kopalnia metalu lvl 4
7. kopalnia kryształu lvl 1
8. elektrownia lvl 4
9. kopalnia metalu lvl 5 i 6
10. elektrownia lvl 5
11. kopalnia metalu lvl 7
12. kopalnia kryształu lvl 2 i 3
13. elektrownia lvl 6
14. ekstraktor deuteru lvl 1
15. kopalnia metalu lvl 8
16. elektrownia lvl 7
17. kopalnia kryształu lvl 4 i 5
18. ekstraktor deuteru lvl 2
19. elektrownia lvl 8
20. kopalnia metali lvl 9 i 10
21. fabryka robotów lvl 1
... i tak dalej
Gdy rozbudujemy kopalnie do poziomu 14/12/9 (M/K/D), elektrownie do 17 i fabrykę robotów do 6-7 lvl zaczynamy stopniowo podnosić coraz bardziej inne budynki zaczynając od stoczni i laboratorium badawczego

jest także poradnik jak najszybciej dojść do MT (Małego Transportera) czyli Dla Przyszłych Flociarzy
na początku skutkuje słabym rozwinięciem kopalni ale szybko się to nadrabia farmiąc Smile innych
Oto on:

1. Elektrownia słoneczna lvl 1
2. Kopalnia metalu lvl 1
3. Kopalnia metalu lvl 2
4. Elektrownia słoneczna lvl 2
5. Kopalnia metalu lvl 3
6. Kopalnia metalu lvl 4
7. Elektrownia słoneczna lvl 3
8. Kopalnia metalu lvl 5
9. Kopalnia kryształu lvl 1
10. Kopalnia kryształu lvl 2
11. Kopalnia kryształu lvl 3
12. Elektrownia słoneczna lvl 4
13. Kopalnia metalu lvl 6
14. Elektrownia słoneczna lvl 5
15. Kopalnia kryształu lvl 4
16. Elektrownia słoneczna lvl 6
17. Kopalnia kryształu lvl 5
18. Kopalnia kryształu lvl 6
19. Wytwórnia deuteru lvl 1
20. Elektrownia słoneczna lvl 7
21. Wytwórnia deuteru lvl 2
22. Wytwórnia deuteru lvl 3
23. Elektrownia słoneczna lvl 8
24. Wytwórnia deuteru lvl 4
25. Wytwórnia deuteru lvl 5
26. Wytwórnia deuteru lvl 6
27. Elektrownia słoneczna lvl 9
28. Fabryka robotów lvl 1
29. Fabryka robotów lvl 2
30. Laboratorium badawcze lvl 1
31. Technologia energetyczna lvl 1
32. Napęd spalinowy lvl 1
33. Napęd spalinowy lvl 2
34. Stocznia orbitalna lvl 1
35. Stocznia orbitalna lvl 2
36. MAŁY TRANSPORTER

elektrownia daje nam energię której potrzebują kopalnie aby wydobywać potrzebne nam do dalszej rozbudowy surowce
klikając na rysunek kopalni metalu czy kryształu lub na ekstraktor deuteru w tabelce jest dokładnie podane ile danego surowca dana kopalnia wydobywa dla nas na godzinę na danym lvl-u i jakie ma zapotrzebowanie energii

w trakcie rozbudowy budynków warto zapoznać się z zakładką TECHNOLOGIE w której mamy pokazane wszystkie budynki, badania, flotę, obronę i potrzebne lvl-y konkretnych budynków i/lub badań by daną rzecz można było wybudować lub zbadać
klikając na daną nazwę budynku, badania, floty, czy obrony pojawia nam się okno do czego dany element służy i co dzięki niemu możemy osiągnąć

Klasyfikacja budynków:

1. Elektrownie: produkują energię elektryczną potrzebną wo prawidłowego działania kopalni (Starajcie się zawsze zwracać uwagę na to by poziom energii był zawsze na + gdyż tylko wtedy kopalnie wydobywają 100% możliwej godzinnej produkcji)
A. Elektrownia (Słoneczna) - pozyskuje energię ze słońca im planeta bliżej słońca tym większa jej "produkcja"
B. Elektrownia Fuzyjna - przetwarza część wydobywanego deuteru na energię elektryczną
C. Elektrownia Geotermalna (dostępna tylko na REXGAME) - pobiera ciepło z jądra planety i przetwarza je w energię elektryczną
im planeta mniejsza tym więcej energii wytwarza
D. jest jeszcze jeden sposób na pozyskanie energii poprzez wybudowanie(postawienie) Satelit Słonecznych w stoczni ale przy pierwszym lepszym ataku zostaną one zestrzelone

2. Kopalnie:
A. Kopalnia Metalu - wydobywa Metal (M) - materiał budowlany
B. Kopalnia Kryształu - wydobywa Kryształ (K) - materiał budowlany
C. Ekstraktor Deuteru - Pozyskuje Deuter (D) czyli izotop wody - materiał budowlany i paliwo

3. Silosy: im wyższy lvl budynku tym większa pojemność magazynów
A. Magazyn Metalu - służy do powiększenia ładowności składowanego Metalu na planecie
B. Magazyn Kryształu - służy do powiększenia ładowności składowanego Kryształu na planecie
C. Zbiornik Deuteru - służy do powiększenia ładowności składowanego Deuteru na planecie
D. Silos Rakietowy - Służy do składowania Przeciwrakiet (PR) i Rakiet Międzyplanetarnych (RMP)

4. fabryki i laboratoria:
A. Fabryka Robotów - skraca czas budowy Budowy wedle zasady 1/lvl
B. Fabryka Nanitów - skraca czas budowy Budynków, każdy lvl w górę to o połowę krutszy czas budowy Pozostałych budynków zaś sam czas budowy Fabryki Nanitów jest taki sam
C. Stocznia - pozwala na budowę jednostek floty i obrony
D. Laboratorium Badawcze - udostępnia nam możliwość poznawania technologi i napędów, każdy poziom skraca czas opracowania każdego badania wedle zasady 1/lvl, dodatkowo jedno z badań Międzygalaktyczna Sieć Badań Naukowych (MSBN) pozwala na łączenie ze sobą laboratoriów z kilku planet wedle zasady poziom laboratorium na planecie na której aktualnie się znajdujemy + Laboratoria na innych planetach w kolejności od najwyżej do najsłabiej rozbudowanego (lvl MSBN = ilości dołączanych laboratoriów zawsze od tych najlepiej rozwiniętych)
Jeżeli mamy MGSN na 2-gim poziomie a mamy 7 kolonii i nastawiamy badanie na Planecie Matce to zostaną dołączone jeszcze 2 najwyżej rozbudowane laboratoria znajdujące się na naszych koloniach (gdy nastawimy badanie na kolonii, wtedy dołączą się jeszcze jedna kolonia i Planeta Matka lub 2-e inne kolonie w zależności gdzie LVL rozbudowy jest największy)
E. Kapitol (Dostępny tylko na REXGAME) - opracowuje się w nim resorty które skracają czas budowy budynków, badań, flot i obrony, zwiększają wydobycie surowców i dodają możliwość zakładania ponad nominalnych nowych kolonii (W standardzie ilość koloni na S5 REXGAME wynosi 13 a gracze mogą mieć ich o tyle więcej o ile lvl-i podniosą konkretny resort), każdy lvl Kapitolu w górę skraca czas opracowywania resortów wedle zasady 1/lvl

5. Budynki specjalne:
A. Teraformer (budynek dostępny tylko na planecie) - dodaje dodatkowe miejsca do zabudowy na planecie (każdy lvl wyżel sam zajmuje 1-dno pole) im wyższy poziom tym więcej pól (na OGAM każdy poziom daje 4 dodatkowe pola [5-1], na REXGAME każdy lvl dodaje coraz więcej pól)
B. Stacja Księżycowa (budynek dostępny tylko na Księżycu - MOON-ie) umożliwia rozbudowę księżyca, każdy lvl dodaje 5 pól do rozbudowy ale sam zabiera jedno
C. Falanga czujników (budynek dostępny tylko na MOON-ie) - umożliwia podgląd planety przeciwnika czy wyleciały z niej lub zmierzają na nią jakieś floty Gracza obserwowanego lub innego gracza
Falanga potrzebuje na każdorazowe sprawdzenie odpowiednią ilość Deuteru
D. Teleport (budynek dostępny tylko na MOON-ie) - pozwala na prze teleportowanie naszej floty (całej lub części) na konkretne koordynaty gdzie mamy naszego innego MOON-a bez strat czasowych pod warunkiem że na MOON-ie docelowym również mamy Teleport
budynek przenosi tylko flotę bez żadnych surowców dlatego trzeba zadbać o paliwo dla naszych statków na księżycu docelowym
im wyższy lvl teleportu na moonie czas między jednym a drugim skokiem jest krótszy

II. Dbanie O Flotę

Flota to pojęcie ogólne oznaczające wszystkie statki jakie posiada dany gracz
Dotyczy zarówno wszystkich statków razem jak i również podzielonych na mniejsze grupy
dbanie o flotę polega na umiejętnym wykorzystywaniu jej zarówno podczas ataków jak i Fleet Save-ów (Ochrony Floty zwanej popularnie FS-em)

Podczas ataków wysyłać tyle konkretnych jednostek aby nie stracić żadnej z nich lub obstawić potężniejsze statki tak zwanym "mięsem armatnim" (do tego używane są Głownie LM czyli "Lekkie Myśliwce")
pomocny w osiągnięciu zamierzonego celu jest Symulator Ataków w którym możemy dokładnie wyliczyć ile czego potrzebujemy by zezłomować flotę przeciwnika i zniszczyć jego obronę by dodatkowo zgarnąć maksymalnie 50% surowców jakie posiada na atakowanej przez nas Planecie/Księżycu (a za pomocą Recyklerów [REC] zebrać złom który będzie krążył po orbicie atakowanej planety po naszym ataku)

Używając Symulatora Pamiętaj:
1. Powtórz symulację parę razy bo czasami symulator może pokazać co innego przy każdej symulacji
2. Zawsze podawaj prawidłowe poziomy badań swoje i przeciwnika
3. Nigdy Symulator nie pokaże Ci w 100% prawidłowych wyliczeń (sama nazwa wskazuje na to - Symulator)

FS ma jako zadnie uratować naszą flotę przed zniszczeniem jej przez przeciwnika
na określony % prędkości (w przedziale od 10% do 100% prędkości najwolniejszego statku jaki posiadamy w danej flocie) wysyłamy nasze jednostki na określony cel (kilka możliwości poniżej) wartość zmienia się co 10% czyli 10%, 20%, 30% itd aż do 100%)
jest kilka sposobów na "bezpieczne" FS-y

1. Wysyłamy naszą flotę z planety na planetę z misją "stacjonuj"
w tym przypadku naszą flotę przeciwnik może wytropić dzięki "Sieci Falangi Czujników" ze swojego księżyca ale gdy w pewnym momencie klikniemy w zakładce flota na "Zawróć" przy tej konkretnej flocie od tego momentu staje się niewidoczna dla niedoszłego agresora i wraca na planetę z której została wysłana
flota ta będzie wracała tyle samo czasu ile trwał jej lot od momentu startu na tą konkretną misję aż do momentu kliknięcia polecenia "zawróć" dlatego warto przed kliknięciem obliczyć o której porze zawrócić naszą flotę by nie okazało się że nie będzie nas na koncie w momencie jej powrotu

2. Jeżeli posiadamy jeden księżyc możemy wysłać flotę tak samo jak w punkcie wyżej
przeciwnik będzie widział że flota leci ale zawracając ją staje się niewidoczna dla niego
nawet jeżeli zniszczy księżyc z którego została wysłana flota dalej jest niewidoczna na "Zawróconej misji Stacjonuj" tyle że flota zmierza już na planetę do której dany księżyc należał

3. mając jednego MOON-a możemy również wysłać flotę na PZ-ta czyli pole zniszczeń z misją zbieraj (potrzebujemy wtedy najmniej jednego REC w naszej grupie statków) ale w przypadku zniszczenia naszego księżyca flota będzie widoczna nawet jeżeli zawrócimy ją przed dotarciem do celu

4. posiadając 2 lub więcej księżyców wysyłamy ją z MOON-a na MOON-a oczywiście z misją stacjonuj
jeżeli wszystko będzie dobrze flota doleci będzie można z nią działać dalej czyli atakować inne cele lub wysłać na następnego FS-a
jeżeli niestety księżyc docelowy zostanie "zdjęty" mamy możliwość zawrócenia floty (wnioski punkty wcześniejsze)

należy pamiętać również o 3-ech sprawach
1. Wszystkie jednostki oprócz Satelit Słonecznych można wysłać z "P" na "P", "P" na "M" czy "M" na "M" lub "PZ-ty" ("P" - Planeta, "M" - MOON)
2. Nawet najgorszy FS jest lepszy niż żaden
3. Każda Wyprodukowana jednostka daje nam określoną ilość PKT w ogólnych statystykach danego uniwersum ale są to PKT "ruchome" które można stracić gdy stracimy część lub całą flotę oraz w przypadku gdy ją Sami zdemontujemy

III. Obrona a Opłacalność

Podobnie jak z flotą również za jednostki obronne dostaje się określoną ilość "ruchomych" PKT które dochodzą w miarę powiększania jej na planetach i księżycach jak i również spadają gdy na nas napadną lub sami częściowo lub całkowicie ją zlikwidujemy

ktoś mądry kiedyś napisał "Obroną nie da się uciec" dlatego budowanie wielkiej obrony czasami jest nieopłacalne
dotyczy głównie światów gdzie jest Derbis (wcześniej wspomniany złom) nie tylko z floty ale również i obrony
właśnie wtedy takie "Bunkry" są często napadane przez innych by dostać tą część złomu jaka wyląduje na orbicie planety tworząc PZ-a
gigantyczną zaletą jest to że po każdym ataku część obrony się odbudowuje (w zależności od gry i świata/uniwersu jest to przedział od 30% nawet do 80%)
obrona tak samo jak flota jest podzielona na Słabe (WR i LL) Średnie (CL i DJ) Ciężkie (DG i Plaz) do tego są jeszcze powłoki Mała (MPO) i Duża (DPO) oraz na REXGAME Specjalne (DzGraw)
koszty są adekwatne do siły ataku i osłon konkretnego działa jak i przeciwko czemu dane działko jest najlepsze (decydują o tym "Szybkie Działa")

wedle większości graczy najlepiej budować obronę anty farmingową czyli niezbyt dużo by byle kto nie wlatywał na nasze planety czy księżyce ale są również tacy co uważają że ogromne ilości skuteczniej powstrzymają potencjalnego agresora co nie zawsze się sprawdza
oba sposoby mają sporo prawdy w sobie i oba na swój sposób są równie skuteczne jak i nieskuteczne dlatego co do ilości konkretnych dział dany Gracz musi zdecydować czy i ile postawić gdyż dużo zależy również od tego czy z obrony może powstać PZ czy też nie

małym mankamentem w Grach tego typu jest pewnego rodzaju błąd
Floty atakujące Planetę czy MOON-a zaczynają od niszczenia najsłabszych dział a kończą na najmocniejszych
Sztuczka polega na zasadzie postawienia 1000 PLAZM w obstawie 10.000 LL bo najpierw padną LL a dopiero potem PLAZMY

IV. MOON-y

MOON czyli Księżyc krążący dookoła planety jest przydatnym ułatwieniem dla Ekonomów i Niezbędny dla Flotowców

Księżyc powstaje z krążących wokół planety Szczątków zwanych również Derbisem lub po prostu PZ-tem czyli musi dojść do starcia (Którego potwierdzeniem będzie Raport Wojenny czyli RW) na konkretnych koordynatach aby mieć szansę na otrzymanie "rogalika"

Maksymalne szanse wynoszą 20% na powstanie Księżyca (dalsza część znajdująca się w nawiasie jest teoretyczną szansą na jego powstanie gdyż jest wyliczany ze wszystkich surowców jakie trafiły na Pole Zniszczeń)
właśnie ten % w nawiasie jest traktowany jako odnośnik Ile % każdy z nas uzyskał podczas ataku na przeciwnika czy podczas obrony własnej Planety wraz ze stratą części lub całej własnej floty i właśnie tym %-tem się chwalimy na Naszym Forum w Imiennych działach (oraz na forum Gry w odpowiednim dziale w zależności od uzyskanego procentu)

w sumę Procentu po ataku wliczane są zniszczone:
1. Statki Obrońcy (czyli flota Obrońcy) stacjonujące na planecie (nawet jeżeli doleciały na sekundę przed atakiem)
2. Wszystkie jednostki obrony znajdujące się na planecie obrońcy w momencie ataku
3. Statki Agresora napadające na daną planetę

w zależności ile jednostek Padnie (zostanie zniszczonych) uzyskamy odpowiedni wynik - np. 7% (7%), 20% (136%) lub równie dobrze 20% (29.567.772.198%)

wiedząc że :rogalik" powstaje z % możemy albo wybudować trochę floty i czekać aż ktoś się na nią połasi lub skontaktować się z kimś i poprosić o Próby MOON-owe
Próby MOON-owe nie są niczym innym niż atakowanie nas przez sojusznika lub zaprzyjaźnionego Gracza bez/czy innego sojuszu
Na REXGAME Próby MOON-owe można wykonać wedle zasady nie więcej niż 6 ataków na dobę na konkretną planetę i nie więcej niż 16 ataków na dobę na konkretnego gracza pod karą dostania "owoca" za BASH
Na OGAM Próby MOON-owe odbywają się bez żadnych ograniczeń czyli latamy tak długo aż moon powstanie i na tyle planet ile tylko sobie życzymy

Próby można wykonywać na silniejszym od Siebie graczu i na słabszym ale trzeba pamiętać o zasadzie albo zostawienia PZ-a by ktoś trzeci go pozbierał albo zbiera go ten który jest słabszy
PZ-a nie może zebrać gracz silniejszy bo może dostać "owoc" za próbę PUSCH
Prób nie mogą przeprowadzać na sobie osoby które zgłosiły "grę z jednego IP" chyba że uzyskają na to Zgodę od GO (Game Operator) danego uni, w innym przypadku są one ZABRONIONE bo można dostać "owoc" za Multikonto/Pusch/Bash (owoc to kara opisana szczegółowo na każdym forum gry w FAQ "Regulamin Gry")

Pruby MOON-owe wykonuje się poprzez wysyłanie na podane koordynaty konkretnej liczby statków tak aby ilość obrony czy floty będącej na tejże planecie wystarczyła do zniszczenia wysłanych statków atakującego
są 2 najskuteczniejsze warianty :
1. 8.000 Sond Szpiegowskich (Niedostępna na OGAM)
2. 2.500 Lekkich Myśliwców (Opcja Uniwersalna na wszystkich grach tego typu)

Gdy się udało i z PZ-a powstał Rogalik musimy go rozbudować i odpowiednio wykorzystać
na początku gdy Moon powstanie mamy TYLKO jedno pole do zabudowy więc stawiamy lvl 1 Stacji Księżycowej a dalej już wedle Własnego uznania pamiętając żeby zawsze zostawić jedno pole wolne bo uniemożliwi nam to dalszą rozbudowę (aby móc powiększyć ilość pól będziemy musieli najpierw Zburzyć jeden poziom jakiegoś budynku i postawić kolejny lvl Stacji Księżycowej)
oto lista budynków i opis co dzięki nim możemy uzyskać

1. Stacja Księżycowa - (Odpowiednik Teraformera na planecie) daje nam 5 dodatkowych pól do zabudowy Księżyca ale samemu zabiera 1-dno
2. Falanga Czujników - Udostępnia nam możliwość podglądu czy na konkretną planetę zmierza jakaś flota i z jakiej lokalizacji, jaką ma misję (Transportuj, Napadaj, Stacjonuj - nie pokaże Stacjonuj które zostało zawrócone) z czego się składa (czyli jakie jednostki są w tej konkretnej flocie) i ile ewentualnie surowców posiada w ładowniach
oczywiście to wszystko możemy zobaczyć za odpowiednią opłatą bo aby Falanga Działała potrzeby jest Deuter na Księżycu który musimy najpierw dostarczyć, im wyższy poziom Falangi Czujników tym więcej układów będziemy w stanie podglądać
Gdy mamy MOON-a na koordynatach np. 2:250:7 i odpowiednio wysoki poziom falangi jesteśmy w stanie oglądać całą konkretną galaktykę w tym przypadku 2 ale żeby podejrzeć graczy z gali 1-ej czy 3-ej musimy mieć w tych galaktykach również odpowiednio rozbudowaną Sieć Falang gdyż zasięg Falangi nie przekracza "Granic" Danej Galaktyki w której się znajduje
3. Fabryka Robotów - (identycznie jak na planecie) umożliwia nam "skrócenie" czasu budowy budynków, obrony i floty
4. Teleport - umożliwia Przenoszenie części lub całej Floty znajdującej się na rogaliku "Startowym" na "kulkę Docelową" pod warunkiem że na tej drugiej również znajduje się Teleport
im wyższy lvl Teleportu tym szybciej można oddać następny "skok"
PAMIĘTAJ o zadbaniu o Deuter na Księżycu docelowym Gdyż Teleport przenosi Jedynie SAMĄ Flotę bez żadnych Surowców
5. Silos Rakietowy - (identycznie jak na planecie) Umożliwia składowanie PR (Przeciw Rakiet - dostępnych od 2-go lvl silosu) i RMP (Rakiet Między Planetarnych - dostępnych od 4-go lvl silosu)
6. Stocznia - (identycznie jak na planecie) pozwala na produkcję Floty i Obrony
7. Na REXGAME jest również możliwość wybudowania Fabryki Nanitów która tak samo jak na planecie skraca podstawowy czas budowy o połowę

do omówienia jest następna sprawa czyli Niszczenie Księżyca i możliwości jego obrony

Do niszczenia Kulek Używa się GS-ów (Gwiazd Śmierci nazywanych również pieszczotliwie GąSkami)
w zależności od wielkości księżyca potrzebna jest inna ilość Gęsi aby go rozsadzić, w tym celu udajemy się do Symulatora Niszczenia Moonów i podajemy tam jego średnicę i powoli wpisujemy ilość potrzebnych GS-ów bo zniszczenia (pojawi nam się w nim również szansa na Zniszczenie GS-ów ale o tym za chwilkę)

Aby zniszczyć Rogalika wysyłamy znaną nam już z symulatora ilość Gąsek z misją NISZCZ
Gdy GS-y dolecą do celu następuje najpierw walka z siłami obrońcy jakie zgromadził na moonie czyli jego obroną i ewentualną podesłaną flotą (więc powinniśmy na bieżąco sprawdzać czy dany gracz jest aktywny ale o tym w PKT VIII poradnika)
Gdy zniszczymy flotę i obronę Obrońcy Nasze Gąski Przystępują do bombardowania jądra Księżyca neutronami
oto 4 możliwe zakończenia
1. MOON stoi, GS-y zniszczone
2. MOON stoi, GS-y wracają
3. MOON zniszczony, GS-y zniszczone
4. MOON zniszczony, GS-y wracają

4-ta opcja jest najbardziej pożądana i zależy właśnie od liczby Wysłanych GS-ów gdyż wcześniej wspomniany Symulator podaje %-tową ilość szans na zniszczenie rogalika i pokazuje %-tową ilość szans na to że w jednej ze wszystkich Gąsek które atakowały może dojść do (nazwijmy to) "Zwarcia" co doprowadzi do rozsadzenia GS-a w efekcie czego wytworzy się Czarna Dziura wciągająca wszystkie GS-y które wraz z nim "NISZCZYŁY" dany rogalik
Im większy jest niszczony Rogalik Tym Więcej GS-ów musimy wysłać a jeżeli wyślemy więcej niż wymagana ilość do objętej przez nas strategii mamy tym większe szanse na osiągnięcie PKT4 z 4 wyżej wymienionych możliwości

ja osobiście rzadko niszczę MOON-y ale jak wysyłam je z misją NISZCZ sprawdzam w symulatorze najpierw ile potrzebuję na najmniej 60% szans by Rogalik padł, wtedy zaokrąglam ilość GS-ów w górę do pełnej ilości (w Symulatorze wyszło że na 60% szans potrzebuję np. 2.215.000 sztuki więc zaokrąglam to do 2.300.000 sztuk)
te 2.300.000 wpisuję w drugi Symulator czyli Symulator Ataków (Bo najpierw będzie Normalna walka tak jak w misji Atakuj) i dodaję jego Obronę na moonie i widzę że po zakończonej bitwie zostanie mi 1.988.782 sztuki a potrzebuję wedle wcześniejszego Symulatora najmniej 2.215.000
wniosek:
zbyt mało GS-ów więc dorzucam następne i dopiero jak będę pewien że Wystarczy Mi GS-ów na to By Wygrać Bitwę bez większych Strat a pozostałe jednostki będą miały najmniej 60% szans na Zniszczenie rogalika wtedy dopiero je puszczam
Dzięki trzymaniu się tej zasady Wszystkie GS-y jak do tej pory Wysłałem z misją Niszcz Wróciły z niej ale to nie jest reguła
z misji wysłanej na 100% szans niszczenia mamy opcje zakończenia
1. MOON Zniszczony, GS-y Zniszczone
2. MOON Zniszczony, GS-y Wracają

wszystko zależy od liczb %-towych i odrobiny szczęścia tak samo jak przy Powstawaniu Kulki i zarówno przy jej Niszczeniu

Obrona MOON-a polega na Podesłaniu odpowiedniej ilości Floty na nasz Księżyc by Gąski nie wygrały starcia i po 6-ciu rundach zawróciły lub same zostały zniszczone

V. Poziomy Badań

Abyśmy mogli Odkrywać jakiekolwiek Badania musimy najpierw wybudować odpowiedni poziom Laboratorium Badawczego
w zależności od rodzaju badania czasami nie wystarczy Laboratorium na odpowiednim poziomie bo musimy również opracować konkretną technologię na wymaganym poziomie by dane badanie nam się pojawiło
(wszystko jest szczegółowo opisane w grze w zakładce technika czyli jakie wymagania musimy spełnić by można wybudować dany budynek, odkryć daną technologię czy napęd, aby móc wybudować konkretny statek czy jednostkę obronną)

zacznijmy od podziału badań na podstawowe które trzeba podnieść do minimalnego poziomu by móc spełnić wszystkie wymagania w zakładce technologie (udogodnieniem jest zaznaczenie na czerwono pozycji które nie spełniają minimalnych wymagań by móc daną rzecz wybudować czy zbadać) których podnoszenie wyżej niczego nam nie doda prócz dodatkowych PKT za Badania
1. Technologia nadprzestrzenna (max 8 lvl) - (Wymaga: 5 lvl Laboratorium Badawczego, 5 lvl Technologii Ochronnej i 7 lvl Laboratorium Badawczego) podnosimy Ją do do 3 lvl-u by odblokować Napęd nadprzestrzenny do 7 lvl-u by odblokować Teleport i do 8lvl-u by móc odblokować Między Galaktyczną Sieć Badań Naukowych
2. Technologia laserowa (Max 12 lvl) - (wymaga 1 lvl-u Laboratorium Badawczego i 2 lvl-u Technologii energetycznej) podnosimy Ją do 3lvl-u by odblokować Lekkie Działo Laserowe, do 5 lvl-u by odblokować Technologię Jonową, do 6 lvl-u bo odblokować Ciężkie Działo Laserowe, do 10 lvl-u by odblokować Technologię Plazmową, do 12 lvl-u by odblokować Pancernik
3. Technologia jonowa (max 5 lvl) - (wymaga 4 lvl Laboratorium Badawczego, 5lvl Technologii Laserowej i 4 lvl Technologii Energetycznej) Podnosimy ją do 2 lvl by odblokować Krążownik, 4lvl by odblokować Działo Jonowe, 5 lvl by odblokować Technologię Plazmową
4. Technologia plazmowa (max 7 lvl) - (wymaga 5 lvl Laboratorium Badawczego, 8 lvl Technologii Energetycznej, 10 lvl Technologii Laserowej i 5 lvl Technologii Jonowej) podnosimy ją do 5 lvl by odblokować Bombowiec, 7 lvl by odblokować Wyrzutnię Plazmy
5. Międzygalaktyczna Sieć Badań Naukowych (max ilość planet minus 1) - (wymaga 10 lvl Laboratorium Badawczego, 8 lvl Technologii Komputerowej i 8 lvl Technologii Nadprzestrzennej) dzięki niej łączy się laboratoria w kolejności od najwyższego do najsłabszego, poziomy te są dodawane do poziomu Laboratorium Badawczego na planecie na której właśnie się znajdujemy - na Rexgame na S5 działają jak nanity czyli kążdy poziom skraca czas badań o połowę
6. Rozwój grawitonów (max 1/2 lvl) - (wymaga 12 lvl-u Laboratorium Badawczego) podnosimy ją do 1 lvl-u by odblokować Gwiazdę Śmierci i do 2 lvl-u na Rexgame by odblokować Działo Grawitonowe
7. Technologia Atomowa (Dostępna na RexGame) (max lvl) - (wymaga 10 lvl Laboratorium Badawczego) podnosimy ją do 9 lvl-u by odblokować Bombowiec Atomowy (jednostka dostępna tylko na RexGame) i do 10 lvl-u by odblokować Okręt Atomowy (jednostka dostępna tylko na RexGame)
8. Technologia Ekspedycji (lvl wedle uznania) - (wymagania na RexGame 4 lvl Laboratorium Badawczego, 3 lvl Fabryki Nanitów i 3 lvl Napędu Impulsowego ) (wymagania na Ogam 3 lvl Laboratorium Badawczego, 4 lvl Technologii Komputerowej i 3 lvl Napędu Impulsowego) umożliwia loty Ekspedycyjne, w każdym układzie słonecznym na namiary xx:xxx:16, im wyższy poziom tym więcej flot jednocześnie możemy wysłać na Ekspedycję

A dalej Przejdźmy do badań które Nigdy nie są na zbyt niskim lvl-u bo zawsze przyda się następny lvl a daczego to po kolei wyjaśnię

1. Technologia szpiegowska (minimum to 2 lvl) - Umożliwia rozpoznawanie planet i księżycy przeciwnika pokazując nam wedle kolejnościile surowców znajduje się na danych współrzędnych, jakie statki w danym momencie stacjonują na nich, ilość konkretnych sztuk obrony, poziom budynków jakie znajdują się na szpiegowanym celu, poziom badań jakie posiada dany gracz, na RexGame poziom resortów w Kapitolu i ilość oraz rodzaj ewentualnych statków innych graczy stacjonujących na podanych koordynatach
im wyższy poziom tym mniej Sond Szpiegowskich potrzebujemy by otrzymaś wszystkie dane o przeciwniku (wymaga 3 lvl Laboratorium Badawczego) podnosimy ją do 2 lvl-u by móc budować Sondy Szpiegowskie
2. Technologia komputerowa (minimum to 10/15 lvl) - dzięki tej technologii możemy wysyłać coraz więcej flot, umożliwiają nam to Sloty których ilość wzrasta wraz z rozwojem badania wedle zasady "lvl badania + 1" (wymagania 1 lvl Laboratorium Badawczego) podnosimy ją do (Tylko na Ogam) 4 lvl-u by odblokować Technologię Ekspedycji, (Tylko na RexGame) 5 lvl-u by odblokować Fregatę Transportową, 8 lvl by odblokować Międzygalaktyczną Śieć Badań Naukowych, 10 lvl-u by odblokować Fabrykę Nanitów, (Tylko na RexGame) do 12 lvl-u by odblokować Kapitol, (Tylko na RexGame) do 15 lvl-u bo odblokować Resort Planetarny
3. Technologia Bojowa (minimum to 3 lvl) - dzięki niej nasze Statki i Obrona będą miały większą moc Bojową wzrastającą o 10% na każdy poziom badania do wartości podstawowej konkretnej jednostki (wymagania 4 lvl Laboratorium Badawczego) podnosimy do 3 lvl-u by odblokować Działo Gaussa,
4. Technologia ochronna (minimum to 6 lvl) - wytwarza pole ochronne wokół naszych statków i obrony wchłaniające część mocy z jaką zostały wystrzelone do nas pociski i wiązki wszelkiego rodzaju zmniejszając obrażenia naszych jednostek (wymagania 3 lvl Technologii Energetycznej i 6 lvl Laboratorium Badawczego) podnosimy do 1 lvl by odblokować Działo Gaussa, 2 lvlu by odblokować Małą Powłokę Ochronną i Recykler, 5 lvl-u by odblokować Technologię Nadprzestrzenną, 6 lvl-u by odblokować Dużą Powłokę Ochronną
5. Opancerzenie (minimum to 2 lvl) - każdy lvl ego badania zwiększa o 10% wartości podstawowej nasze pancerze w statkach i obronie które wraz ze wzrostem poziomu coraz ciężej przebić ( wymagania 2 lvl Laboratorium Badawczego) podnosimy do 2 lvl-u by odblokować Ciężki Myśliwiec,
6. Technologia energetyczna (minimum to 12 lvl) - dzięki niej nasze Elektrownie Słoneczne, Satelity Słoneczne (i dostępne Tylko na RexGame) Elektrownie Geotermalne wytwarzają coraz więcej energii na tym samym poziomie budynku, Elektrownia Fuzyjna również wytwarza więcej energii na tym samym poziomie ale nie zwiększa pobieranej ilości deuteru potrzebnej do jej wytworzenia (wymagania 1 lvl Laboratorium Badawczego) podnosimy do 1 lvl-u by odblokować Lekkie Działo Laserowe, do 2 lvl-u by odblokować Technologię Laserową, do 3 lvl-u by odblokować Elektrownię Fuzyjną, Ciężkie Działo Laserowe i Technologię Ochronną, do 4 lvl-u by odblokować Technologię Jonową do 5 lvl-u by odblokować Technologię Nadprzestrzenną, 6 lvl-u by odblokować Działo Gaussa, do 8 lvl-u by odblokować Technologię Plazmową, do 12 lvl-u by odblokować Terraformer
7. Napęd spalinowy (minimum to 6 lvl) - podstawowy napęd lekkich statków bojowych, recyklerów i transportowców i sond, każdy następny lvl podnosi podstawową prędkość statków o 10%, (wymagania 1 lvl Laboratorium Badawczego i Technologii Energetycznej) podnosimy 1 lvl by odblokować Lekki Myśliwiec, do 2 lvl by odblokować Mały Transporter, do 3 lvl by odblokować Sondę Szpiegowską i do 6 lvl by odblokować Duży Transporter i Recykler
8. Napęd impulsowy (minimum to 6 lvl) - potrzebny jest do napędu średniej wielkości statków bojowych i kolonizacyjnych (ciekawostkami są: Mały Transporter któremu zostaje zamontowany ten napęd w momencie osiągnięcia przez nas minimum 5-tego lvl-u tego badania i Rakiety międzyplanetarne które nie tylko poruszają się dzięki temu napędowi ale również ich zasięg się wydłuża w miarę rozwoju napędu), każdy wyższy poziom podnosi Prędkość podstawową jednostek o 20% (wymagania 1lvl Technologii Energetycznej i 2 lvl Laboratorium Badawczego) podnosimy do 1 lvl by odblokować Rakiety Międzyplanetarne, do 2 lvl by odblokować Ciężkie Myśliwce, do 3 lvl by odblokować Statki Kolonizacyjne i Technologię Ekspedycji, do 4 lvl by odblokować Krążowniki i do 6 lvl by odblokować Bombowce
9. Napęd nadprzestrzenny (minimum to 7 lvl) - dzięki niemu napędzane są potężne statki bojowe (ciekawostką przy tym napędzie są Bombowce w których zmieni się napęd z Impulsowego na Nadprzestrzenny gdy osiągniemy minimum 8 lvl badania), każdy lvl zwiększa podstawową prędkość jednostek o 30% (wymagania 3 lvl Technologii Nadprzestrzennej i 7 lvl Laboratorium Badawczego) podnosimy do 4 lvl by odblokować Okręty Wojenne, do 5 lvl by odblokować Okręty Pancerne i (dostępne Tylko na RexGame) Okręty Atomowe, do 6 lvl by odblokować Niszczyciele i (dostępne Tylko na RexGame) Fregaty Transportowe oraz Bombowce Atomowe, do 7 lvl by odblokować Gwiazdy Śmierci,

(warto aby badania z punktów 3, 4 i 5 były na jednakowym poziomie ale nie jest to żadną zasadą)

Tak więc jak widać na powyższym zestawieniu Badania są ważną częścią w którą opłaca się inwestować surowce
oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie (nie licząc surowców) by podnosić wszystkie badania na jednakowy poziom ale w nie których przypadkach jest to strata minerałów które mogliśmy przeznaczyć na inny cel

na RexGame mamy jeszcze dodatkowe badania nazwanych Resortami które znajdują się w Kapitolu
Kapitol jest dostępny Tylko na Planecie Matce
konkretny resort odpowiada za co innego ale każdy jest na tyle ważny że również niema ograniczenia Maksymalnego do jakiego lvl podnosić

1. Resort Budowlany - (wymagania 1 lvl Kapitolu) skraca czas budowy Budynków na Planetach o 5% wartości podstawowej po uwzględnieniu poziomów Fabryki Robotów i Fabryki Nanitów
2. Resort Naukowy - (wymagania 1 lvl Kapitolu i Resortu Budowlanego) skraca czas opracowywania Badań o 10 % wartości podstawowej uwzględniając poziomy Laboratoriów Badawczych i Międzygalaktycznej Sieci Badań Naukowych
3. Resort Gospodarczy - (wymagania 2 lvl Kapitolu, Resortu Budowlanego i Resortu Naukowego, 4 lvl Fabryki Nanitów) Zwiększa o 5% na poziom wydobycie surowców w Kopalniach i Ekstraktorze
4. Resort Planetarny - (wymagania 3 lvl Resortu Budowlanego i Resortu Naukowego, 7 lvl Kapitolu i 15 lvl Technologii Komputerowej) każdy lvl tego Resrtu dodaje nam możliwość posiadania dodatkowej ponad standardową ilość kolonii z góry ustalonej na danym świecie
5. Resort Mechaniczny - (wymagania 1 lvl Resortu Budowlanego i Resortu Naukowego, 3 lvl Kapitolu) umożliwia nam o 5% czasu podstawowego wraz z uwzględnieniem Fabryki Robotów, Fabryki Nanitów i Stoczni szybszą budowę Statków i Obrony oraz zwiększa o 5% wydobycie na każdej Planecie w Kopalniach i Ekstraktorze


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez helmut55 dnia Nie 23:45, 13 Lut 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Aleksandra
Administrator
Administrator



Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 11:40, 06 Lut 2011 Temat postu:

Porozdzielam to potem na odpowiednie posty Wink bo trzba to dostosować do Rexa.
Opis generalnie fajny Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
helmut55




Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 12:11, 06 Lut 2011 Temat postu:

ale jeszcze nieskończony bo trochę czasu zajmuje napisanie tego w taki sposób by osoba która właśnie teraz zaczyna grę wiedziała o co chodzi Smile

to jest pisane na potrzeby sojuszu a że jesteśmy na 2 gierkach to starałem się łączyć obie w jednym tutaj trzeba to pozmieniać Smile bo Ogam się tutaj nie kwalifikuje


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez helmut55 dnia Nie 23:46, 13 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
helmut55




Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 23:43, 13 Lut 2011 Temat postu:

pierwszy post lekko zmieniony

pierwsze 5 PKT opracowane następne udostępnię jak będą skończone Smile jeżeli Będziecie Chcieli

post całkowicie skopiowany z forum sojuszu więc jest do moderacji Smile

jeżeli można prosił bym kogoś doświadczonego o pomoc przy PKT 8 bo się gubię

pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum www.rexgame.fora.pl Strona Główna -> Jak grać w RexGame / Pytania i odpowiedzi Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin